המחיר לפרסום ביוטיוב בהשוואה לקידום אורגני ואלטרנטיבות אחרות הינו זול ומשתלם יותר משמעותית. המחיר פר הקלקה ביוטיוב של הגולש, הינו זול יותר בהשוואה למחיר לחיצה של מודעה בגוגל. המחיר לצפייה בסרטון יוטיוב הינו זול מאוד ומתחיל מ- 0.02 שקלים.
סרטונים ביוטיוב נותנים ערך רב לגולש וממתגים אתכם כמומחים בתחום.
פרסום ביוטיוב מביא תוצאות מידיות ולא דורש תהליך ארוך ומורכב, זאת בשונה מקידום אורגני.
גורמים המשפיעים על קידום אורגני ביוטיוב
ישנם מספר גורמים אשר משפיעים על קידומם האורגני של סרטונים ביוטיוב, כמו למשל: כמות הלייקים והדיסלייקים, תגובות, שיתופים, כמות הסאבסקרייבים בערוץ, דיווחים על הערוץ, כותרת הסרטון, תיאור, תגיות, תוכן הדיסקריפשן וכו'.
אילו סוגי מודעות ניתן לפרסם ביוטיוב?
פרסומות ביוטיוב יכולות להופיע במיקומים שונים, למשל כמו בדף הבית ובתוצאות החיפוש. אך עיקר הפרסום נעשה בסרטונים ביוטיוב. השיטות הנפוצות ביותר לפרסום ביוטיוב הן:
1) מודעת In stream ביוטיוב: אלו הפרסומות הנפוצות והמוכרות ביוטיוב. ניתן לדלגן לאחר חמש שניות צפייה. פרסומות מסוג זה מהוות מינימום הפרעה לגולש עקב אורכן הקצר והאפשרות לדילוג הפרסומת. אין משלמים על הפרסום אם הגולש אינו צפה ב – 30 שניות בפרסומת לכל היותר, או בכל הסרטון במידה ואורך הסרטון קצר יותר מ – 30 שניות.
2) מודעת video discovery ביוטיוב: מודעות אלו מופיעות כאשר אנשים מחפשים סרטונים ביוטיוב או כשצופים בסרטונים.
3) מודעות outstream: מודעות אלו מופיעות רק במובייל במדיה של גוגל מחוץ ליוטיוב.
4) מודעת Bumper ביוטיוב: אורך הסרטון המקסימלי חייב להיות קצר משש שניות. סרטונים אלו מופיעים בתחילתו של הסרטון, באמצעו או בסופו.
5) פרסום Sponsored Cards ביוטיוב: לפני שנת 2015 היה נהוג להשתמש בהערות בתוך הסרטון במטרה להניע לפעולה או לציין הערות. אך ההערות היו בלתי נצפות במובייל, מיושרות לשמאל ולא נוחות לצופה. לכן נוספה פונקציה חדשה להצגת הערות ששיפרה את הנראות והויזואליות ללא החסרונות הנ"ל.
6) Masthead: פרסום בעמוד הראשי של ערוץ היוטיוב. לשיטת פרסום זו ישנה עלויות גבוהות למדי, בממוצע של 35,000 ש"ח ל24 שעות פרסום בלבד. טכניקת פרסום זו מתאימה לעסקים גדולים ומבוססים שיכולים להרשות לעצמם להשקיע בקמפיינים גדולים ובסכומים גבוהים (קמפיין חוצות).
7) באנרים: הבאנרים יכולים להופיע בתחילת הסרטון, באמצעו או בסופו. מחירי הפרסום בהתאם לתשלום פר צפייה או לקמפיין רשת המדיה של גוגל.
מרץ 23