בין אם אנחנו נוסעים ברכב, באוטובוס או ברכבת, אנחנו נוהגים לצפות בעולם ובשלטי החוצות החולפים על פנינו. פרסום באמצעות שלטי חוצות עבר כברת דרך מרשימה מאז אותם שלטים מצוירים שהוצמדו למבנה העסק ועד לפרסומות מולטימדיה עוצמתיות וסנסציוניות.
פרסום באמצעות שלטי חוצות על בניינים מסתמך על הרעיון שהלקוח יגיע למודעת הפרסום שלכם במקום שתשלחו אותה אליו. יתרה מזאת, דרך פרסומית זו נחשבת לאמצעי רב עוצמה לבניית מוּדָעוּת למותג ולתמיכה בערוצי השיווק האחרים (כמו בלוגים, לידים מקוונים וקידום אתרים) כדי להגיע לקהלים חדשים.
שלטי חוצות עשויים להיות מוצבים על גבי עמודים בצדי הדרך או על קירות של בניינים. בכול מקרה, חשוב להכיר את כלל 3 השניות של שלטי החוצות: ״לעובר בדרך יש כשלוש שניות לקלוט את עיקר המידע שמופיע על השלט לפני שעיניו יחזרו להתמקד בדרך שלפניו״. את העיקרון הזה הנוגע לתשומת לב הצופים, חשוב ליישם על הגרפיקה של שלט החוצות שלכם.
שני סוגי שלטי החוצות העיקריים: סטטיים ודיגיטליים
יש שני סוגים עיקריים של שלטי חוצות –דיגיטליים וסטטיים )מסורתיים(. הכרת שני הסוגים תעזור לכם להשתמש בהם בדרך הנכונה כדי להגיע לקהל היעד שלכם.
שלטי חוצות סטטיים
שלט חוצות סטטי נשאר במקומו כפי שהוא לאורך שבועות, חודשים ואפילו שנים. העסק לא צריך לחלוק את השטח עם מפרסמים אחרים, ואנשים יכולים לראות את השלט 24/7.
עם זאת, כיוון שלט החוצות המסורתי לא עובר עדכון ושינוי, הצרכנים מתרגלים לראותו, מאבדים את העניין בו וממש מפסיקים לשים לב אליו. שלט חוצות מסורתי גם סובל מבלאי לאורך זמן, מה שיכול להשפיע לרעה על האופן שבו אנשים יתפסו את המותג.
שלטי חוצות דיגיטליים
שלט חוצות דיגיטלי הוא שלט גמיש שמאפשר עדכון מיידי, הפעלת מספר מסרים שונים בעת ובעונה אחת ובדיקה קלה של היעילות שלו. בנוסף:
- שלט חוצות דיגיטלי יכול לכלול גידור גיאוגרפי שיזהה לקוחות באזור המשתמשים באפליקציה של העסק וישלח להם מסר מידי, כמו הודעה על מבצעי מכירות המוצעים כרגע בחנות.
- שירותי מעקב דיגיטליים אחר מיקום השלט יכולים לקבוע כמה אנשים חלפו בנהיגה או בהליכה על פני שלט החוצות בפרק זמן מסוים ואפילו נכנסו לעסק עצמו. בדרך זו אפשר לגלות אילו מיקומים של השלט עשויים להניב את התוצאות הטובות ביותר ולבצע אופטימיזציה מהירה בהתאם שתאפשר לקבל ROI (החזר על ההשקעה) גבוה יותר.
האם שילוט חוצות עובד?
שלטי חוצות מודרניים, דיגיטליים או תלת מימדיים, מגבירים את ההתעניינות בשלטי חוצות. שלטי פרסום אלה יעילים מאוד גם בעידן המדיה החברתית והפרסום המקוון. לשלטי החוצות יש כמה תכונות ייחודיות שלא ניתן להשיג באמצעות מודעות מקוונות, כמו:
- נראות מתמדת: שלא כמו מודעות פרסום מקוונות, שהמשתמשים יכולים לחסום או לדלג מעליהן, שלט חוצות מוצג שם תמיד והופך את המסר שלכם לגלוי לכול אדם שעובר במקום, באופן עקבי.
- טווח הגעה רחב: שלטי חוצות ממוקמים בדרך כלל באזורים עתירי תנועה כדי שיוכלו להגיע לקהל גדול ככול האפשר.
- נוכחות משפיעה: הגודל העצום של שלטי החוצות והעיצוב הנועז שלהם מבליטים אותם גם בסביבה עמוסה ויוצרים רושם מתמשך על האנשים באזור.
- מיקוד גיאוגרפי: בחירה במיקום הטוב ביותר לשלט החוצות יכולה למקסם את מעורבות קהל היעד שיוכל לראות את השלט כשהוא עובר במקום, ולבצע רכישה (לדוגמה, שלט חוצות על מבנה החנות שמכריז: ׳כנסו למכירות סוף העונה׳). שלט חוצות ממותג יכול להפוך למודעת פרסום נגישה ומוכרת לקהל הלקוחות שלכם מבלי שתצטרכו להתאמץ יותר מדי כדי לתפוס את תשומת לבו.
אמנם, העלויות של שלט החוצות יכולות להיות גבוהות יותר מהפרסום המקוון, אבל הוא מציע יתרונות רבים. אחרי הכול מדובר בפרסום בקנה מידה ענק, שהוא לבדו יכול להגביר את המודעות למותג ולהגדיל את ההמרות למכירות באופן משמעותי.
אנשי עסקים מעידים שפרסום באמצעות שלטי חוצות הוביל לעתים קרובות לעלייה במכירות, מה שמעיד על כך ששלט חוצות מייצר עניין ומניע לפעולה צרכנית. יתרה מכך, יש בעלי עסקים שמעידים כי תנועת הגולשים בחנות המקוונת הפכה למהירה יותר בעקבות השקת מסע פרסום שהשתמש בשלט חוצות.