הקורונה הביאה המון שינויים להרגלי החיים, לאורחות החיים ובעיקר לצרכים והדרישות של כולנו. בעוד שחברות ובעלי עסקים רבים מתמודדים עם קשיים שנובעים מהריחוק החברתי, ישנם תחומי עיסוק שבהם הקורונה דווקא הביאה לפריחה ושגשוג כלכלי. בין היתר, גם חברות פארמה הצליחו לבסס את מעמדן בשוק ולהרחיב את הפעילות לתחומים נוספים. יש לכך כל מיני סיבות, אבל בעיקר מדובר על סיבות פרקטיות שנובעות מההתעסקות העצומה במצב הבריאותי של חלקים נרחבים באוכלוסייה. הצפי להצלחתן של חברות הפארמה, ממשיך היום, עת אנו מתחילים לראות את סיומו של המשבר, שכן הצרכנים דורשים לקבל פתרונות איכותיים של חברות אמינות, לבעיות בריאות קלות וחמורות שונות.
שלוש סיבות לעלייתן של חברות פארמה בשנה האחרונה
בין יתר הסיבות שבגללן חברות פארמה הפכו לשחקניות חזקות בשוק הישראלי, ניתן למצוא סיבות כמו:
- הצורך בשטח – החל מהדרישה למציאת חומרי חיטוי וציוד מגן וכלה בייצור של מסכות וציוד חיטוי לאזרחים. חברות הפארמה נמצאות בקו הראשון של ההתמודדות עם הדרישות מהשטח של נגיף הקורונה.
- הפיתוח לעתיד – חלק מחברות הפארמה סייעו לפתח את התרופות שעוזרות לטפל בסימפטומים של הנגיף, כמו גם את החיסון לנגיף עצמו.
- ההשקעה מהמדינה – הזרמת הכספים לתעשיית הבריאות ברמה הלאומית , הגיעה בסופו של תהליך גם לחברות הפארמה עצמן. החברות מקבלות יותר הזמנות וכך גם יכולות להחזיק בתקציב גבוה יותר לשנים הבאות.
מכאן ואילך, ההצלחה רק תתעצם
אמנם אנחנו מתחילים לראות את סופו של משבר הקורונה, אבל זה לא אומר שחברות הפארמה עומדות להיעלם מהחיים שלנו בשנים הקרובות. בגלל העלייה במודעות לצרכי היגיינה, יש יותר ביקוש גם באוכלוסייה הכללית לרכישה של מוצרים איכותיים. כל ההערכות המקצועיות בעולם ההשקעות מראות כי יש בכוחן של חברות הפארמה להמשיך את המומנטום המקצועי ולפתח את ההצלחה שלהן למחוזות חדשים. כך שאנו רואים זרימה של משקיעים חדשים שבוחרים להשקיע את כל המשאבים שלהם דווקא בתחום הפארמה. מתוך ראיית העתיד לבוא והבנה של השוק כמו שהוא עתיד להיראות אחרי המשבר.